No image
تاریخ نشر :
» سنجش و اندازه گیری در علوم تربیتی و روان شناسی : روان سنجی و رویکردهای جدید در سنجش روانی - تربیتی

کتاب

نوع اثر کتاب
قطع اثر وزیری
تعداد جلد 1
تعداد صفحات 456
» توضیحات اثر :
  • عنوان ريزموضوعاز صفحهتا صفحه
  • مقدمه کتاب سنجش و اندازه گیری در علوم تربیتی و روان شناسی1130
  • سنجش و اندازه گیری در دوران سنجی سنتی31247
  • اندازه گیری و سنجش3352
  • سطوح مختلف اندازه گیری3944
  • انواع آزمونهای روانی و تربیتی4450
  • آزمونهای تشخیصی5367
  • آزمونهای هنجاری و آزمونهای ملاکی5367
  • آزمونهای پیشرفت69105
  • اصول اساسی در آزمونهای پیشرفت7274
  • تفاوت آزمونهای پیشرفت از نظر هنجاری یا ملاکی بودن7577
  • تهیه آزمونهای پیشرفت7779
  • پرسشنامه ارزشیابی آزمونهای پیشرفت8084
  • طبقه بندی هدفهای آموزشی84103
  • تفاوت اساسی آزمونهای توانایی با آزمونهای پیشرفت105107
  • آزمونهای توانایی و مقیاسهای هوش105138
  • آزمونهای پیشرفت و استعداد107108
  • آزمونهای هوش116138
  • مقیاسهای هوشی استنفورد - بینه117125
  • مقیاسهای هوشی و کسلر126138
  • مفهوم شخصیت در نظریه های مختلف139148
  • آزمونهای شخصیت139166
  • سنجش شخصیت148150
  • آزمونهای شخصیت150166
  • روشهای آماری در اندازه گیری و سنجش167198
  • اجرا، نمره گذاری، و تبدیل نمره های آزمون199224
  • ملاحظات مربوط به ویژگیهای اصلی آزمونها225247
  • روایی و انواع آن226234
  • پایانی و انواع آن234241
  • خطای معیار اندازه گیری241244
  • رویکردهای جدید در سنجش روانی - تربیتی251251
  • روان سنجی سنتی و سنجش جامع و پویا251292
  • کاستیهای آزمونهای سنتی252255
  • منطق دیدگاههای نو در سنجش255262
  • باز شناسی آزمون هوش بینه266269
  • هوش و یادگیری269272
  • ویگوتسکی و منطقۀ مجاور رشد272275
  • تئوری فوئرشتاین در سنجش یادگیری275280
  • سنجش همراه با راهنمایی شاگرد280284
  • سنجش پویا و تدریس تعاملی284292
  • محدودیتهای آزمونهای سنتی از دیدگاه سنجش مبتنی بر برنامۀ درسی293297
  • آزمونهای مبتنی بر برنامه درسی297301
  • سنجش پرونده ای302319
  • سنجش پرونده ای و تدریس مبتنی بر زمینه310316
  • روشهای سنجش مبتنی بر روان شناسی شناختی317336
  • مفهوم هوش در نظریه های روان شناسی شناختی319326
  • روایی آزمونهای هوش326329
  • نظریه شناخت شناسی ژنتیک پیازه329332
  • سنجش مبتنی بر نظریۀ پیازه332336
  • مسائل تدریس و سنجش دانش آموزان فرهنگهای متفاوت337364
  • مسائل دانش آموزان متعلق به فرهنگهای متفاوت344348
  • تدریس و سنجش دانش آموزان متعلق به فرهنگهای متفاوت348353
  • سوگیری در سنجش دانش آموزان فرهنگهای متفاوت353356
  • نتایج پژوهشی دربارۀ سوگیری آزمونهای استاندارد356359
  • راه حلهای کاهش سوگیری در سنجش دانش آموزان فرهنگهای متفاوت359361
  • مدلهای سنجش سوگیری362364
  • دیدگاههای پروفسور گملین در سنجش و تدریس پویا365395
  • مسائل مهم در سنجش و تدریس پویا366371
  • مدلهای کار کردهای ذهنی371384
  • سنجش و تدریس پویا و شمول آن در نشانها و جداسازی385390
  • تدریس استراتژی (مسائل مهم در انتقال دانش)390395
Powered by TayaCMS