No image
تاریخ نشر :
» آسیب شناسی تربیت د ینی: گفتگو با استادان حوزه و دانشگاه

کتاب

نوع اثر کتاب
قطع اثر وزیری
شابک 518-385-964- X
تعداد جلد 1
تعداد صفحات 400

پدید آورندگان

ویراستار احمد برادری,جعفر ربانی
تدوین کننده اسدالله مرادی

نشر و چاپ

سال انتشار 1383
ناشر مدرسه
» توضیحات اثر :
  • عنوان ريزموضوعاز صفحهتا صفحه
  • بررسی طرح اصلاح ساختاری تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش1625
  • نظرات کارشناسان تعلیم وتربیت دربارهً معلم-کتاب-امتحان-آموزش دانشجوو دانش آموز-16400
  • آموزش و تعلیم و تربیت از طریق اجبار و زور در مدارس2533
  • اختیاری یا انتخابی بودن مفاهیم د ینی در مدارس و دانش آموزان3339
  • شیوه های رفتارهای متفاوت مربیان و معلمان در تربیت د ینی دانش آموزان4043
  • ناسازگاری هاو تعارض احتمالی آموزه های د ینی با مفاهیم علمی در تربیت اسلامی4450
  • چگونگی نقد و بررسی مفاهیم تربیتی و د ینی5054
  • چگونگی حل تعارض مفاهیم عقلی و نقلی در حوزه علوم د ینی و تربیتی5460
  • آسیب شناسی تربیت د ینی و تعارض های درونی نسل جوان در مدرسه و کلاس6675
  • چگونگی و شیوه تعلیم مفاهیم اعتقادی و د ینی در مراکز آموزشی7684
  • شیوه و زبان تربیتی و آموزشی قرآن کریم8486
  • جایگاه حوزه های علمیه و روحانیت نسبت به تبلیغ رسمی و دولتی مفاهیم د ینی8892
  • آسیب ها و آفت های تبلیغ و تربیت د ینی از طریق رسمی و حکومتی9296
  • ساختار مراکزآموزشی و بکار گیری اجبار و اکراه برای تبلیغ و آموزش مفاهیم د ینی97106
  • متون آموزش د ینی و چگونگی جامعیت آموزش های د ینی در مدارس107113
  • روش های تعلیم و تربیت و چگونگی معلم در قرآن مجید و حوزه های علمیه113119
  • بررسی آسیب های تربیت د ینی در طول تاریخ امت اسلام122129
  • قشری گری و برداشت های سطحی از معارف د ینی در تاریخ و مفاهیم قرآن129133
  • آسیب های د ینی در قرون وسطی و دوران جد ید فلسفی در غرب133140
  • سیر تفکر فلسفه در اسلام وغرب و چالش های آن دو140142
  • آسیب های د ینی در مسیحیت و نتایج آن در عصر جد ید143147
  • چالش ها ، ضعف ها و آسیب ها در نظام و مراکز آموزشی و علمی147150
  • اجباری بودن آموزش اصول و مفاهیم د ینی به دانش آموزان و دانشجویان151153
  • آفت حفظ کردن مطالب د ینی و چگونگی استفاده از روشهای نوین تربیتی154156
  • چگونگی تربیت وآموزش مفاهیم د ینی در جامعهً مسیحی رم157158
  • مفهوم د ینی بودن تربیت در دانشگاهها و مدارس162167
  • ارتباط بین آموزش و پرورش نوین یا مبانی و مفاهیم د ینی167174
  • تبلیغ و آموزش د ین از طریق رسمی و نهاد های حکومتی175177
  • نقش حکومت ، خانواده ، روحانیت و مراکز تبلیغی در تعلیم و تربیت اسلامی178183
  • نقش مدرسه و شیوهً آن در تعلیم و تربیت د ینی دانش آموزان184191
  • بررسی آسیبهای ناشی ازاخباری گری ونقل گرایی برتربیت د ینی دانش آموزان ودانشجوی191194
  • شیوه تعلیم و تربیت در قرآن و هماهنگی تربیت د ینی دوران ما با آن194197
  • انسان شناسی از د ید گاه معارف اسلامی200207
  • شناخت انسانها با توجه به رابطهً بین توسعه و امنیت207209
  • لزوم توجه به جوانب مثبت و منفی توسعه علمی و اجتماعی و آسیب های آن207209
  • توجه به عوامل وزمینه های آسیب پذ یری قبل ازتوجه به آسیب رسانی دشمن درمسائل ترب210212
  • لزوم شناخت ویژگیهای انسان قبل از شناخت احکام اسلامی نسبت به غریزهً جنسی انسان212214
  • توجه همه جانبه به روحیات انسان برای تربیت د ینی او-لزوم تبلیغ عملی احکام د ینی214221
  • لزوم ارتباط بین دستگاههای مراکز آموزشی با حوزه های علمیه برای تربیت دینی جامعه221223
  • مفهوم تربیت د ینی و لزوم پیروی از یک نظام واحد تربیتی د ینی در آموزش و پرورش226232
  • چگونگی مراجعه به آیات قرآن برای بهره گیری از معارف تربیتی و د ینی آن234243
  • آسیب های قشری گری و ظاهر بینی در تاریخ جامعه د ینی و نتایج آن243245
  • سیر مراحل فکری غزالی از قشر گرایی به سوی باطن و معنویت د ینی245248
  • بررسی شیوهً فکری مولوی و عطار در چگونگی برداشت از قرآن و تربیت د ینی248251
  • آسیب شناسی د ینی در سیره رفتار حافظ و ابن عربی با قرآن251253
  • بررسی تئوری نقد مفاهیم د ینی و ظواهر قرآنی253256
  • نقش باور به تکامل انسان در تعلیم و تربیت د ینی257258
  • نقش حرکت انسان به سوی ارمان های او در تربیت د ینی انسان258260
  • جایگاه و نقش عقل در مقابله با آسیب های د ینی و تربیتی260264
  • علل و نتایج قشری گری و ظاهر بینی در تاریخ جوامع د ینی و اسلام264266
  • مفهوم تعلیم و تربیت نوین و عوامل تربیت و هدایت انسان268276
  • بررسی نظریات ( جان دیویی) در تعلیم وتربیت وسیستم آموزش وپرورش غرب آمریکا276279
  • بررسی چگونگی تعلیم و تربیت د ینی از طریق نهادهای حکومتی و دولت280284
  • نتایج مثبت ومنفی آموزش وپرورش و تعلیم دینی به دست حکومت284289
  • بررسی اجباری بودن آموزش و امتحان ومعلم ونمره در تربیت د ینی دانش آموزان290292
  • بررسی اصلاح و بازسازی ساختار آموزش و تعلیم و تربیت293298
  • چگونگی اجرای مراسم د ینی و عبادی در مدارس و اجبار دانش آموزان298299
  • تاً ثیر تربیت دینی در آرامش روانی جامعه و عوامل پویایی د ینی در آنان302304
  • موضوعات ، راهکارهاو چگونگی تربیت د ینی در نوجوانان و جوانان305310
  • شیوه بهره گیری از قرآن در تربیت د ینی - موانع تربیت دینی در آموزش وپرورش310313
  • نقش حکومت و عوامل جذ ب جوانان به تربیت د ینی314316
  • شیوه های رفتاری وروابط عاطفی در مراکز آموزشی آمریکا برای تربیت دینی318322
  • رفتار کلیسا و نهاد های دولتی و غیر دولتی آمریکا در تربیت د ینی322324
  • رفتار مردم با کلیسا و پاپ وارتباط اوبا حکومت ودولت نسبت به تعالیم د ینی324328
  • جایگاه و نقش نقد وانتقاد از مفاهیم دینی در تکامل و تربیت د ینی مسیحیت328331
  • بررسی و مقایسه عرفان -فقه - کلام -تربیت و عقلانیت در اسلام و مسیحیت332337
  • تبیین آفت زدایی و آسیب شناسی د ینی و معرفی نادرست آموزه های د ین340343
  • نقش خشونت و ظاهر بینی در ایجاد آسیب های دینی344347
  • نقش جمود - نقل گرا بودن و قشری گرایی در آسیب های د ینی347351
  • لزوم توجه به مقتضیات زمان و آگاهی مخاطب در آموزش و تربیت د ینی351353
  • ارتباط بین سنت ، مدرنیته و مفاهیم د ینی جد ید354356
  • لزوم آزادبودن حوزه های علمیه ازحاکمیت دولتها-عدم اجباروزوردرفراگیری آموزش ودین356359
  • نقد متون و مفاهیم د ینی و آثار مثبت یا منفی آن359360
  • جایگاه تعلیم و تربیت و اخلاق د ینی در کلیسا و مسیحیت361363
  • مفهوم د ینی بودن تربیت و اهداف تربیت د ینی366374
  • بررسی چگونگی عبور از دوران سنتی به مدرنیته و عصر جد ید در تربیت د ینی374388
  • ارتباط بین تعبد و عقلانیت تاً ثیر آنها در تربیت د ینی380388
  • راههای جلوگیری از خشونت د ینی و ظاهر گرایی و تاً ثیرات منفی آن در دین گریزی389390
  • اصول و چارچوب های نظام تعلیم و تربیت د ینی391394
  • متکی شد ن به شیوه و پیام قرآن در تربیت و آموزش د ینی394397
  • جدایی تعلیم وآموزش از تربیت - نقش دولت در تربیت د ینی398400
Powered by TayaCMS