No image
تاریخ نشر :
» ارزشیابی آموزشی: مفاهیم، الگوها و فرآیند عملیاتی

کتاب

نوع اثر کتاب
قطع اثر وزیری
تعداد جلد 1
تعداد صفحات 370
» توضیحات اثر :
  • عنوان ريزموضوعاز صفحهتا صفحه
  • ضرورت و اهمیت ارزیابی910
  • مفاهیم اساسی در ارزیابی آموزشی954
  • رویکرد سیستمی در فعالیتهای آموزشی1017
  • مفهوم ارزیابی آموزشی و تحول آن1721
  • تشابه و تفاوت اندازه گیری و ارزیابی آموزشی2123
  • نقش ارزیابی آموزشی2328
  • ارزیابی بعنوان نوعی جست و جوی نظم یافته2830
  • تفاوت پژوهش و ارزیابی آموزشی3034
  • ملاکها، نشانگرها، استانداردها و کاربرد آنها در ارزیابی آموزشی3452
  • نشانگرهای مرتبط با تحقیقات3842
  • استانداردهای اجرای ارزیابی آموزشی4549
  • اصول اساسی ارزیابی آموزشی4952
  • کیفیت ارزیابی در نظام آموزشی5585
  • مفهوم کیفیت5658
  • تعریف کیفیت بر اساس عوامل نظام آموزشی5861
  • سنجش نیازها6162
  • ارزیابی عوامل درونداد در نظام آموزشی6267
  • ارزیابی فرآیند در نظام آموزشی6767
  • ارزیابی بروندادها و پیامدها در نظام آموزشی6868
  • ارزیابی کارآیی و اثر بخشی آموزشی6971
  • شکل و چگونگی ارزیابی در نظام آموزشی86132
  • الگوهای ارزیابی و دسته بندی آنها8892
  • الگوی ارزیابی تحقق هدفها در نظام آموزشی9293
  • الگوی ارزیابی مدیریت گرا در نظام آموزشی9396
  • الگوی ارزیابی هدف - آزاد در نظام آموزشی9696
  • الگوی مبتنی بر نظر خبرگان در نظام آموزشی9798
  • الگوی اعتبار سنجی در نظام آموزشی98100
  • فرآیند ارزیابی درونی در نظام آموزشی114120
  • فرآیند ارزیابی برونی در نظام آموزشی120128
  • انجام ارزیابی برونی در آموزش عالی125128
  • تدوین طرح ارزیابی در نظام آموزشی133172
  • مشخص کردن نقش ارزیابی در نظام آموزشی138145
  • ضرورت انجام طرح ارزیابی در نظام آموزشی141142
  • مخاطبان ارزیابی در نظام آموزشی142145
  • روش گردآوری داده ها در ارزیابی145154
  • انتخاب روش گردآوری داده ها در ارزیابی146154
  • نمونه گیری و حجم نمونه در ارزیابی154157
  • طرح گردآوری، تنظیم، تحلیل و تفسیر داده ها در ارزیابی157158
  • چگونگی تدوین گزارش ارزیابی158163
  • چگونگی اجرای طرح ارزیابی163167
  • ابزار اندازه گیری برای ارزیابی آموزشی173223
  • آزمونهای تک موضوعی177178
  • مجموعه آزمون در پیشرفت تحصیلی178179
  • آزمون هنجار - مار و آزمون ملاک - مدار179180
  • نکاتی پیرامون چگونگی ساختن آزمونهای پیشرفت تحصیلی180183
  • پرسشنامه و مقیاسهای نگرش سنجی183188
  • تعیین نحوه کدگذاری و استخراج داده های حاصل از پرسشنامه188189
  • مقیاس رتبه بندی، مقیاس لیکرت189198
  • مصاحبه، مشاهده198207
  • قابلیت اعتماد و اعتبار ابزار اندازه گیری208209
  • تعیین قابلیت اعتماد آزمونها209213
  • اعتبار ملاکی یک آزمون213214
  • تعیین قابلیت اعتماد و اعتبار پرسشنامه214218
  • سنجش ویژگیهای فرآیندهای نظام آموزشی218221
  • ضرورت ایجاد نظام اطلاعات مدیریت آموزشی224226
  • نظام اطلاعاتی برای ارزیابی آموزشی224241
  • مفاهیم اساسی در نظام اطلاعات مدیریت آموزشی226233
  • پایگاههای داده های لازم برای استقرار نظام اطلاعات مدیریت آموزشی233236
  • پایگاه داده های مربوط به دوره ها و برنامه های درسی236237
  • پایگاه داده های مربوط به سازماندهی و مدیریت237238
  • تحلیل داده ها برای ارزیابی آموزشی242261
  • تحلیل داده های کیفی برای ارزیابی آموزشی245246
  • تحلیل داده های کمی برای ارزیابی آموزشی246249
  • فرا تحلیل داده ها در ارزیابی آموزشی249250
  • فرآیند اجرای فرا تحلیل250251
  • گردآوری داده های مربوط به عوامل مرتبط با حجم اثر251253
  • مرتبط ساختن یافته های حجم اثر با داده های مربوط به عوامل مرتبط253258
  • تفسیر نتایج برای قضاوت و تصمیم گیری آموزشی262286
  • تفسیر داده ها برای قضاوت درباره عوامل نظام آموزشی264264
  • تفسیر داده ها برای قضاوت درباره یادگیرنده264266
  • تفسیر داده ها برای قضاوت درباره مدرس267269
  • تفسیر داده ها برای قضاوت درباره برنامه درسی269271
  • تفسیر داده ها برای قضاوت درباره فرآیند نظام آموزشی271272
  • تفسیر داده ها برای قضاوت درباره برونداد نظام آموزشی272274
  • تفسیر داده ها برای تصمیم گیری درباره عوامل نظام آموزشی275278
  • تفسیر داده ها برای تعیین کیفیت نظام آموزشی278279
  • تفسیر داده ها برای مقایسه کیفیت نظامهای آموزشی279282
  • تدوین گزارش ارزشیابی287326
  • پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی از طریق گزارش ارزشیابی288291
  • چگونگی گزارش کردن اطلاعات ارزشیابی291295
  • نکات قابل توجه در تدوین گزارش ارزشیابی295298
  • استفاده از جدول و نمودار در گزارش ارزشیابی298301
  • استفاده از نمودار در گزارش ارزشیابی301310
  • چهارچوب گزارش ارزشیابی310312
  • عوامل مورد ارزشیابی313315
  • طرح ارزشیابی و شیوه اجرای آن315317
  • یافته های ارزشیابی317318
  • رهنمودهایی برای تدوین پیشنهادهای گزارش ارزشیابی323324
  • استانداردهای اعتبار سنجی در برنامه های تربیت معلم328345
  • فهرست مطالب گزارش ارزشیابی347352
  • پرسشنامه سنجش مطلوبیت طرحهای ارزشیابی آموزشی353354
Powered by TayaCMS